Interieuritems vind je tijdens de zestiende editie van Wonen&Co op 15, 16, 17 en 18 september in grote getale. Inspiratie nog veel meer. Extra aandacht deze editie is er voor de items die jaren meegaan. Het zijn designklassiekers die de tand des tijds goed doorstaan, iconisch zijn en voortdurend inspiratie bieden voor nieuwe ontwerpen. Wonen&Co duikt in samenwerking met Vesta de geschiedenisboeken in met de live-presentatie van 90 jaar design.
De Louis Ghost Chair van Kartell, fauteuil 412S van Gispen, Pallone van Leolux en de Panton Chair van Vitra: het zijn slechts vier voorbeelden van tijdloze designitems die al tientallen jaren en nog jaren vanaf nu duurzame blikvangers zijn in de Nederlandse huiskamer. Op de beurs ontdekken bezoekers per decennium een aantal iconen uit de interieurwereld. De designpresentatie is het startschot van Vesta’s 90-jarige jubileum, dat de woonzaak onder andere viert tijdens Wonen&Co en de oktober woonmaand.
Trends
De designklassiekers staan op de beurs zij aan zij met de laatste woontrends. Opvallend ook daarin is de terugkeer van ‘die goede oude tijd’: de retro seventies en de urban nineties zijn in 2022 weer hot. Bloemenprintjes, hout op de muur, warme kleuren en ronde vormen komen voort uit de seventies. Neonkleuren, grafische prints en streetart laten op hun beurt de nineties kids zich weer jong voelen.
Beide decennia kenmerken zich door kleur. Wonen&Co vertaalt deze trends door naar de beurs, waar bezoekers meer dan ooit grote kleurstatements staan te wachten. Dit begint al bij de roze balie waar bezoekers de gratis Wonen&Co-shopper kunnen halen, voert door naar de seventies-entree van de shoppingstraten en een verrassende nineties-wandeling verderop, en eindigt nog lang niet bij de kleurrijke fotostudio’s van Anders Bloemstyling vol bloemwerk.
Najaarseditie
Wonen&Co is er in 2022 als najaarseditie. Vanwege corona moest het eerder dit jaar de beurs verplaatsen, van 15 tot en met 18 september maakt de beurs een frisse comeback. Niet voor niets kozen de makers van Wonen&Co voor het jaarthema ‘fresh’. Het kenmerkt de ambitie en het enthousiasme. Bezoekers worden uitgenodigd om te shoppen en te bouwen, te proeven en te ervaren, en de najaarseditie van Wonen&Co vol nieuwe trends te beleven.