Campus Groningen biedt studenten en young professionals volop kansen voor een toffe stage of een interessante eerste baan. Dat maakt de tweede editie van de campagne ‘Place to Be’ duidelijk, die op donderdag 14 december gelanceerd wordt tijdens de kerstborrel van Campus Groningen in het UMCG. Waar de eerste editie in het voorjaar van 2023 verhalen toonde van kansen die zich veelal concentreerden op Zernike Campus, zet de campagne nu de mogelijkheden op en rond de Healthy Ageing Campus in de spotlight. En die kansen zijn breder dan veel mensen wellicht in eerste instantie denken. Amber van der Schaaf, manager Communicatie Campus Groningen: “De life sciences en health sector in Noord-Nederland is groeiend en veelbelovend. Het kloppende hart daarvan bevindt zich op de Healthy Ageing Campus. Daar werken onderzoekers, ondernemers en talent aan de toekomst van gezondheid. Niet alleen als het gaat om eerstelijns zorg, maar er zijn juist ook veel stages en banen te vinden waarbij je vanuit andere disciplines een bijdrage levert aan gezond ouder worden. Juist die verhalen brengen we hier voor het voetlicht.’
Data, AI en zorg
Een van die verhalen betreft Jasper Trooster, student Computing Science aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij begon via een studieopdracht bij de startup Neolook. Dit bedrijf op Campus Groningen werkt aan innovatieve oplossingen in de neonatale zorg met behulp van data en AI. Tijdens deze opdracht werkte Jasper aan verbetering van de videotechnologie die Neolook inzet om de zorg voor vroeggeboren kinderen te optimaliseren. De samenwerking beviel zo goed, dat Neolook hem uiteindelijk een bijbaan aanbood. Sandor Schrijner, Manager Business Development bij Neolook: “Ons bedrijf kan niet zonder nieuwe, innovatieve ideeën en mensen zoals Jasper, die hun technologische kennis en enthousiasme willen inzetten om de zorg voor de allerkleinsten te verbeteren.”
Hier gebeurt het
Tijdens het Campus Café the Christmas Edition op donderdag 14 december wordt de expositie van de campagne geopend, in het bijzijn van alle betrokkenen en de bezoekers van het jaarlijkse kerstevent. Naast de expositie omvat de campagne ook een social media campagne en een digitale omgeving met uitgebreidere verhalen. Van der Schaaf: “Na het succes van de eerste editie dit voorjaar was het snel duidelijk dat we een vervolg wilden maken op deze campagne. De verhalen zijn prachtige voorbeelden om alle studenten en young professionals te laten zien: voor mooie stagekansen en waardevolle banen hoef je niet naar de Randstad. Het gebeurt hier allemaal op Campus Groningen”.
Fotograaf: Ruben Walma