De bizarre tijd waarin we nu leven zorgt voor een flinke dosis creativiteit bij menig ondernemer. Zo ook bij directeur Bas Kamst van Kamst Mode uit Nieuw-Amsterdam, Coevorden, Hardenberg en Emmen.
“Ideeën waar we al langer mee rondliepen werden binnen no-time gerealiseerd”, vertelt Bas. “We gingen live modeshows organiseren via Facebook, we bieden personal shoppen buiten openingstijd aan en er werd een 06-nummer in het leven geroepen om te kunnen Whatsappen met de klant. We hebben in onze winkels tal van voorzorgsmaatregelen genomen als het gaat om hygiëne en het houden van afstand. Alsof de achtbaan nog niet snel genoeg ging hebben we ook nog een webshop uit de grond gestampt”.
Het Corona-virus grijpt om ons heen. Ziekenhuizen worden overspoeld met patiënten. “Meer dan ooit werd mij duidelijk hoe belangrijk onze gezondheid is. Meer dan ooit werd mij ook duidelijk hoe belangrijk alle medewerkers in de zorg zijn. Deze helden staan dag en nacht klaar voor een ander. Ondertussen vroeg ik mezelf steeds af: hoe kan ik nu iets doen voor hen? In ons logo is niet voor niets een hart verwerkt. We dragen een ander graag een warm hart toe. In eerste instantie wilden we via Facebook een oproep doen waarin we een cadeaubon wilden verloten onder alle zorgmedewerkers. Maar dat vond ik dit niet genoeg”.
Kamst Mode heeft er dan ook voor gekozen om alle medewerkers van de ziekenhuizen in onze vestigingsplaatsen een cadeaubon te geven. “Met dit plan belde ik het ziekenhuis in Hardenberg (Saxenburgh Groep, waar bijvoorbeeld ook het Aleida Kramer ziekenhuis in Coevorden onder valt) en het ziekenhuis in Emmen (Treant Zorggroep). Toen ik aangaf dat ik al hun medewerkers een (Kamst-)hart onder de riem wilde steken was er meteen enthousiasme. Al met al geven we 11.000 cadeaubonnen t.w.v. €25,- weg. Dat is een bedrag van maar liefst €275.000,-”. Kamst Mode stelt 1.500 cadeaubonnen voor de Saxenburgh Groep en 9.500 cadeaubonnen voor Treant Zorggroep beschikbaar. De cadeaubonnen zijn het hele jaar geldig en mogen op de gehele collectie worden verzilverd.
Kamst Mode geeft daarmee voor bijna drie ton aan cadeaubonnen weg. In de hoop dat ze ook allemaal daadwerkelijk worden ingeleverd. “Vanzelfsprekend zullen we er alles aan doen om de zorgmedewerker fan te laten worden van Kamst Mode. In deze onstuimige tijd doen we er alles aan om te overleven. Eerlijk is eerlijk, we hebben onze vaste klanten op dit moment hard nodig. Als de crisis straks achter de rug is hopen we ons gezonde bedrijf voort te kunnen zetten mét heel veel nieuwe fans vanuit de zorg erbij.”
Kamst Mode ondersteunde de Saxenburgh Groep overigens al eerder. Het eerste jaar dat er geld gevraagd moest gaan worden voor het uitgeven van plastic tassen, schonk Kamst deze inkomsten aan o.a. de Saxenburg Groep. Verder ging de opbrengst van de kaartverkoop van modeshows meerdere malen naar het hospice. Ook staat Kamst Mode inmiddels bekend om de jaarlijkse inzameling van jassen voor de regionale Kledingbank.
Onze vier vestigingen zijn te vinden in Drenthe en Overijssel: Nieuw-Amsterdam, Emmen, Coevorden en Hardenberg