Zo’n zestig online ondernemers uit heel Nederland kwamen afgelopen woensdag 1 juli samen in Lokaal 55 te Sneek, op het jaarlijkse Coobly-event, van onderneemster Corien Oenema. Een van de aanwezigen, online marketeer Wikje de Roos: “Het was een super inspirerend event!”
Corien Oenema, CEO van Coobly, organiseert elk jaar een ‘offline event’ waar online ondernemers elkaar live kunnen ontmoeten. “Hoewel het heel fijn is om online te ondernemen, en er zeker van te zijn dat jouw bedrijf door kan blijven gaan, gaat er niets boven elkaar in levende lijve te ontmoeten.” De afgelopen maanden hebben veel bedrijven het zwaar gehad, met de intelligente lockdown. “Online ondernemers hebben weliswaar een voorsprong op ondernemers die helemaal offline werken; maar hoe dan ook schept live contact en elkaar ontmoeten, sneller een band.”
Goed geventileerd
“Het moment dat we weer wisten dat we elkaar weer mochten ontmoeten, hebben we meteen ons event weten te organiseren. En Lokaal 55 heeft ons een prachtige ruimte geboden, die zeer goed geventileerd was. De hele dag hebben de deuren wagenwijd open gestaan.” Bij binnenkomst vroeg de organisatie iedere deelnemer of hij of zij gezond en koortsvrij was en stond er ontsmettingsmiddel. “Natuurlijk wil iedereen de hygiëneregels in acht blijven houden.”
Inspirerende sprekers
Na een warm welkom door dagvoorzitter Annemarie Bruning, volgde een dag vol inspiratie, waarin deelnemers hun bedrijf onder de loep namen. Oenema loodste via haar persoonlijke ondernemersverhaal alle aanwezigen met prikkelende vragen de dag door. “Het waren leuke, praktische oefeningen en het heeft me aan het denken gezet, hoe ik mijzelf als kennisprofessional nog beter kan profileren”, vertelt Denise Theunissen. Naast de speech van de CEO van Coobly, spraken ook Wikje de Roos en William Meister over hun reis als ondernemer. De Roos: “Het was heerlijk om elkaar eindelijk na de intelligente lockdown weer live te ontmoeten en te netwerken!”
Masterminds
Tot slot waren er masterminds, waarin deelnemers in kleine groepen en op gepaste afstand van elkaar hun pitch konden aanscherpen en feedback kregen. De winnaars van de masterminds kregen managementboeken, waaronder de recent verschenen ondernemersboeken Online Invloed en Ondernemen in Crisistijd. Oenema kijkt terug op een geslaagd event: “Ik ben dik tevreden. We hebben hartverwarmende reacties gehad en kijken uit naar volgend jaar!”