Tijdens een ‘open-huis’-programma ter gelegenheid van een afgeronde investering van 5 miljoen euro heeft de Commissaris van de Koning in de provincie Fryslân, de heer Jorritsma, de directie en medewerkers van Drukkerij De Vries verrast met het Predicaat ‘Koninklijk’. Het bedrijf dat kartonnen verpakkingen maakt en bedrukt, mag zich voortaan ‘Koninklijke Drukkerij De Vries’ noemen. Het bedrijf was sinds 1988 al Hofleverancier.
Verrast
Dat het onze Koning Willem Alexander heeft behaagd om het predicaat te verlenen, verraste eigenaar Jan Streppel. “Dankzij de inzet van onze medewerkers, de betrokkenheid van onze partners en bovenal door het vertrouwen van onze klanten, hebben we dit resultaat behaald”, aldus een vergulde directeur. “Koninklijke Drukkerij De Vries Vouwkartonnage is klaar voor de toekomst. Recente investeringen in twee nieuwe drukpersen en een zesde stansmachine onderstrepen dat”, sprak Streppel. De Commissaris van de Koning en burgemeester Apotheker waren beide trots op een florerende onderneming met vele, internationaal opererende opdrachtgevers.
Wereldwijd
Bijna 600 belangstellenden bezochten het ‘open-huis’ programma. Allemaal familie, vrienden en kenissen van de 130 medewerkers die 18 verschillende nationaliteiten vertegenwoordigen. “Sinds het begin van deze eeuw vervagen ook op personeelsgebied onze grenzen. Integratie en samen optrekken in wonen en werk. Dat past heel goed bij ons bedrijf. In 1994 deden we 70% van onze omzet in Friesland, nu doen we 70% van de omzet bij wereldwijd opererende concerns. Deze bedrijven hebben hun hoofdkantoor onder andere in Duitsland, Engeland, Zwitserland, Brazilië en bijvoorbeeld Japan”, sprak Jan Streppel.
Strategie
Ongeveer 3 van de 6 doosjes die Koninklijke Drukkerij De Vries maakt, worden gebruikt om levensmiddelen te verpakken. Thee verpakkingen alsmede verpakkingen voor de babyvoeding, verdienen het om daarbij even speciaal genoemd te worden. In de strategie van het bedrijf is een duidelijke focus op groei. Door te innoveren en te investeren verwacht het bedrijf haar omzet op lange termijn nog te kunnen verdubbelen.