Bistro Boys is officieel erkend als Smaakmaker. Met dit label laat het horecabedrijf uit Groningen zien dat gastvrijheid en duurzaamheid er hand in hand gaan. Als een van de eerste Smaakmaker in Nederland komt Bistro Boys in aanmerking voor een verduurzamingsbudget ter waarde van 4.500 euro
Er zijn meer dan 60.000 horecabedrijven in Nederland. Die gebruiken een enorme hoeveelheid energie. Een gedeelte daarvan lekt onnodig weg, wat zorgt voor energieverspilling en onnodig hoge energiekosten.
Smaakmakers is een initiatief van Vattenfall en HorecaNederland.TV. Ze willen horecazaken mobiliseren om energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Nederlanders vinden duurzaamheid steeds belangrijker. Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.
Duurzaamheid is een term die niet meer weg te denken is uit het huidige klimaat. Ook steeds meer horecabedrijven willen de omslag maken naar een duurzamere beleidsvoering. Met een korte online energiecheck kunnen horecaondernemers ontdekken hoe hun zaak ervoor staat qua energieverbruik en of ze in aanmerking komen voor het Smaakmakerslabel. De eerste Smaakmakers van Nederland komen in aanmerking voor een verduurzamingsbudget van 4500 euro, een beloning voor bedrijven zoals Bistro Boys waar duurzaamheid nu al hoog in het vaandel staat.