Fijn natuurlijk die kantoorrenovatie, want de kans is groot dat je daarna minder energiekosten hebt. En een aangenaam, wellicht ergonomisch, kantoor. Ook het binnenklimaat zal er vast beter aan toe zijn. Op deze zaken zijn de meeste kantoorrenovaties namelijk gericht.
Maar tijdens een uitgebreide kantoorrenovatie, loop je ook direct tegen een probleem aan: je hebt geen werkplek meer voor jezelf en voor je personeel.
Een renovatie gaat immers gepaard met veel kabaal en als de wc bijvoorbeeld wordt verbouwd, dan is je kantoor praktisch onbruikbaar. Maar hoe los je dit vervelende probleem dan op? In dit artikel komen we met drie oplossingen.
Oplossing 1: gebruik kantoorunits
Duurt de renovatie nog wel een tijdje en heb je ook een groot bedrijventerrein? Gebruikte kantoorunits op je bedrijventerrein plaatsen is dan helemaal geen slecht idee. Kantoorunits kun je al tegen een scherpe prijs bij Harmseunits aankopen.
Deze kantoorunits zijn helemaal naar wens in te richten en ze zijn ook verkrijgbaar met goede geluidsisolatie. Daarmee is een goede concentratie gegarandeerd en dat heb je natuurlijk wel nodig voor de algehele productiviteit.
Oplossing 2: tijdelijk kantoorruimte huren
Natuurlijk is niet elk kantoorpand gezegend met een bedrijfsterrein en speciale kantoorunits zijn dus niet altijd de oplossing. Gelukkig heb je dan ook nog de mogelijkheid om tijdelijke kantoorruimte te huren.
Daarbij heb je meerdere mogelijkheden. En welke optie voor jou het beste is, is afhankelijk van de aard en omvang van je onderneming. Heb je veel personeelsleden in dienst en zijn ze min of meer genoodzaakt om altijd op kantoor te werken?
Huur dan tijdelijk een grote kantoorruimte op een aantrekkelijke locatie. Dit is natuurlijk wel prijzig, maar de kosten zijn veelal gelukkig zakelijk aftrekbaar. Ben je echter actief als zelfstandige of heb je slechts een paar personeelsleden in dienst? Dan is een flexwerkplek misschien een betere optie. Een flexwerkplek is snel te vinden, de huur ligt lager en vaak kun je gebruikmaken van aangename faciliteiten, zoals een koffiezetapparaat, vergaderruimte, lunchplek en nog veel meer.
Oplossing 3: laat je personeel thuiswerken
In bepaalde branches kun je je personeel ook prima thuis laten werken. Denk bijvoorbeeld aan de ICT-branche of wanneer je een tekstbedrijf runt. Thuiswerken bespaart ook nog reiskosten en voor je personeel is het handig als ze dagelijks meer tijd overhouden, omdat ze niet naar hun werkplek hoeven te rijden.
De spitsuren vindt immers niemand leuk! Als je elkaar dan toch in het echt wilt zien, dan kunnen jullie sporadisch een grote ruimte afhuren of bijvoorbeeld bij iemand thuis vergaderen.
Conclusie
Kantoorrenovaties zijn vaak noodzakelijk en uiteindelijk heb je er veel gemak van. Tegelijkertijd is het onhandig, want je kantoorruimte is dan een tijdje onbruikbaar. Gelukkig zijn er meerdere oplossingen voor dit probleem.