Kennisplatform voor het noorden

Duovorm maakt het verschil in E-commerce met persoonlijke aandacht

Geplaatst op 31 maart 2025

Met twee vestigingen, acht webshops en ruim 50 medewerkers is Duovorm de afgelopen jaren een gevestigde naam in de E-commerce geworden. Met een achtergrond in het onderwijs startten eigenaren Niels Ettema en Ferniand Vos 11 jaar geleden de webshop in meubelbeslag. Het blijkt een groot succes, waarna ze in 2017 hun rol als techniekdocent volledig neerleggen en zich concentreren op het groeiende succes van de Duovorm E-Tailgroup. Anno 2024 staat er een stevige organisatie die elke dag nieuwe ambities formuleert en realiseert. GroBusiness ondersteunt het duo, aangevuld met HR Business Partner Anneke Hemmen, met verschillende vraagstukken.

Twee vestigingen, acht webshops

‘Alles wat er in de keuken zit: van ladegeleiders tot scharnieren en greepjes en meer. Maar ook interieurbeslag en meerdere webshops voor tegelgereedschap. We hebben 8 webshops en groeien nog steeds verder.’ licht Anneke het assortiment van Duovorm toe. Niels: ‘Wij hebben bewust alles zelf op voorraad en alleen producten die we zelf goed vinden.Alles is per stuk te leveren: dus bij ons kan je terecht als particuliere én professioneel klusser.’ Met een vestiging in Groningen en in Veendam zette Duovorm zich zo op de kaart de afgelopen jaren, dat ze begin 2024 genomineerd werden voor de Groninger Ondernemings Prijs (GOP).

Vakmanschap, passend werk en klantgerichtheid

De bijzondere aanloop naar het ontstaan van Duovorm komt nog regelmatig naar voren, merkt Anneke: ‘Niels en Ferniand zijn echte vakmensen, ze lopen dan ook elke week bij onze verkoopafdeling naar binnen om een product te bespreken. Het is echt een bedrijf dat gerund wordt door mannen met hart voor het product en de medewerkers.’ Als Anneke in 2020 zich aansluit bij Duovorm als HR-adviseur ziet ze dat terug over de hele breedte in het bedrijf: ‘We maken hier altijd plek voor mensen uit de omgeving die op zoek zijn naar een haalbare werkplek. In die zin hebben we ook een belangrijke functie voor de regio: wij kijken mee waar er passend werk voor iemand uit het doelgroepenregister ligt.’ Het E-commerce bedrijf onderscheidt zich niet alleen met haar aannamebeleid, Duovorm is ook anders in het klantcontact, Anneke: ‘Wij vinden de vijf wetten van klantgerichtheid heel belangrijk: klanten écht helpen, met persoonlijk contact met onze inhoudelijk geschoolde klantenservicemedewerkers, dat maakt verschil.’

GroBusiness verbindt in de regio

In 2020 verviervoudigt het bedrijf tijdens de coronaperiode. Daarna wordt de roep om een professionaliseringsslag groter, Anneke: ‘Toen kwam de realisatie: we hebben nu wel een flink bedrijf, dan moeten we ook nadenken over de toekomst van het bedrijf. Waar moeten we naar toe, waar gaan we van dromen? Welke processen moeten er beter, hoe moet ons personeelsbestand eruit zien? Allemaal vragen die we ook stelden aan de mkb-verkenners van GroBusiness.’

De beide heren en Anneke gaan om tafel met mkb verkenners van GroBusiness. De verkenners verbinden Duovorm met de Hanzehogeschool. Ook de wens om de Duitse webshop verder te professionaliseren komt aan bod: zowel de juridische en belastingtechnische aspecten als de gevolgen voor medewerkers. Vervolgens zijn ze ook gaan kijken in de breedte waar GroBusiness Duovorm mee verder kon helpen. Van verduurzaming tot een passend CRM-systeem. Anneke: ‘Dat waren fijne gesprekken met concrete uitkomsten. Zo hebben we dankzij de verbinding van GroBusiness met Groningen Werkt Slim kunnen sparren over energiebesparing en sluit Niels nu aan bij de AI workshops van GroBusiness om te leren over dat thema. Je wil daarin voorop lopen als E-commerce bedrijf.’

Doelen en dromen

De gesprekken geven helderheid volgens Anneke: ‘Heel praktisch zijn we ook geholpen met verbindingen in de regio. Van vastgoedontwikkelaar tot werving- en selectiebedrijf.’ De adviezen van GroBusiness stuwen de dromen van Duovorm: ‘We willen op termijn met alle medewerkers vanuit één pand werken en hebben een groot omzetdoel waar we over vijf jaar willen staan. Ook willen we meer nichemarkten bedienen en uitbreiden op de marketingafdeling.’ De ervaring van Anneke is dat nieuwe medewerkers in een warm bad terecht komen en al snel thuis zijn in de wereld van meubelbeslag: ‘Je gaat echt anders kijken naar scharnieren!’

Tekst: Kelly Brunninkhuis
Fotografie: Stella Dekker

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord