De VVV Terschelling heeft sinds gisteravond een nieuw bestuur. Samen met de organisatiewijzigingen die de afgelopen tijd zijn doorgevoerd maakt dat de VVV klaar voor de toekomst. Tijdens de jaarlijkse donateursvergadering werd ook de route naar het nieuwe marketing en promotieplan uitgestippeld en lanceerde waarnemend TOV-voorzitter Kees de Lange het idee voor het ondernemersfonds. In het tweede deel van de avond stroopten de 50 aanwezige leden en andere belangstellenden de mouwen op om te brainstormen over de kansen voor de Bestemming Terschelling.
Nieuw bestuur
Jurgen Gross, gisteravond met instemming van de aanwezigen gekozen tot nieuwe voorzitter van de VVV Terschelling, lichtte de organisatiewijzigingen toe. “Met een nieuwe organisatiestructuur, waarin Sales en Marketing een prominente plek hebben en een vernieuwd bestuur, zijn we klaar voor de toekomst. In onze nieuwe samenstelling hebben we nu een mooie mix van kennis, ervaring en deskundigheid in huis”.
Aftredend voorzitter Regina Orsel blijft deel uitmaken van het bestuur. Ook Albert Wiegman en Bianca Jongsma blijven aan in hun functie. Zo is de continuïteit geborgd. Met de toetreding van Annemieke van Brummelen-van Dam van Rederij Doeksen, Marelie van Rongen, directeur van Oerol en Heleen Kerkhof, bestuursadviseur bij de gemeente Leeuwarden, is het nieuwe bestuur onder voorzitterschap van Jurgen Gross nu compleet. Met veel dank werd er afscheid genomen van oud bestuursleden Wilma Das, Erwin van de Wal en René de Graaf.
Stappenplan
Marianne Wildenberg, de kersverse Marketing en Promotiemanager van Terschelling, presenteerde het stappenplan dat zij voor ogen heeft voor de ontwikkeling van de Marketing en promotiestrategie van Terschelling. De route naar het nieuwe plan werd aangevuld met overwegingen en ideeën die zij heeft over de Bestemming Terschelling. De komende maanden zal het plan vorm krijgen en met bestuursleden en andere stakeholders besproken worden.
Ondernemersfonds
Kees de Lange, General Manager van hotel Schylge en gastheer van de avond sprak enthousiast over de samenwerking met de Terschellinger Ondernemers Vereniging (TOV) bij deze nieuwe start. “We zetten hiermee een grote stap vooruit richting een sterke gezamenlijke campagne voor Terschelling. Voor een structurele financiering van de marketing en promotie voor het eiland wordt er momenteel nagedacht over een ondernemersfonds. Een werkgroep van ondernemers gaat zich de komende tijd buigen over hoe dit fonds precies vorm zal krijgen”, aldus De Lange.
Nieuwe kansen
Het tweede deel van de avond gingen deelnemers zelf aan de slag. Er werd in vier groepen gepraat en gedacht over diverse thema’s op het gebied van marketing en promotie. Zo werd er in de groep ‘woordenwolk’ nagedacht over de meest toepasselijke woorden voor de Bestemming Terschelling als bijdrage aan de positionering. Een andere groep ging in discussie over bestemmingen waar we al dan niet mee concurreren en wat we daarvan kunnen leren. De derde groep besprak de evenementenkalender van Terschelling en bracht veel nuttige tips en ideeën bijeen. De vierde groep toonde zich zeer creatief met de ontwikkeling van ideeën voor nieuwe arrangementen die een toegevoegde waarde voor gast én ondernemers kunnen bieden.
Na een inspirerende en leerzame terugkoppeling door de diverse groepen werd de vergadering rond 22.15 uur afgesloten en informeel vervolgd met een drankje in de bar. Wij danken allen voor hun aanwezigheid en inspiratie!