Gezellig, samen en wielrennen. Drie kenmerkende aspecten van Surhuisterveen. Alle drie werden ze meegenomen in het nieuwe logo en beeldmerk van Surhuisterveen. In een eigentijds wapen en mét de bekende spreuk ‘Surhuisterveen, zo gezellig is er maar één!’ komt het nieuwe beeldmerk van Surhuisterveen optimaal naar voren.
De Vereniging van Handel & Industrie (H&I) van Surhuisterveen liet het nieuwe logo ontwerpen. ,,We waren op zoek naar een eigentijds beeldmerk waar alle pluspunten van Surhuisterveen goed in uitkomen’’, vertelt Ytzen Borger van H&I. ,,Bovendien is het eeuwenoude logo van Surhuisterveen als uitgangspunt gebruikt. Zo nemen we ook het waardevolle verleden van Surhuisterveen mee.’’
Met de kleuren rood, geel, blauw en goud is er gekozen voor een authentieke uitstraling. Bovendien is in het wapen een fiets verwerkt, verwijzend naar de Profronde en alle andere wieleractiviteiten. ,,Je ziet ook een afbeelding van twee handen. Daarmee verwijzen we naar het feit dat we in Surhuisterveen graag veel mensen welkom heten. Bovendien geeft het aan dat we in Surhuisterveen krachtig en vruchtbaar samenwerken. Dat geldt op veel fronten: bij ondernemers, verenigingen, winkelend publiek, inwoners, et cetera.’’
Het nieuwe logo wordt overal geïntegreerd, meldt H&I. ,,Het logo is modern, maar ook het schild van de oude Vlecke komt er in terug. De klok slaat één uur en daarmee verwijzen we met een knipoog naar ‘Surhuisterveen, zo gezellig is er maar één’’’, vertelt Borger. ,,Op naar de toekomst.’’
Foto-onderschrift: Ytzen Borger (links) en voorzitter Ale Procee van H&I Surhuisterveen tonen het nieuwe beeldmerk van Surhuisterveen.