Sinds 2 mei is BOZU Hard Iced Tea verkrijgbaar bij Albert Heijn, in zowel Nederland als België en volgen flitsbezorger Flink en horecagroothandel Sligro op 1 juni. Hiermee is BOZU de eerste die deze alcoholische variant van de nummer één frisdrank van het supermarktkanaal introduceert in Nederland.
Met de komst van hard seltzer twee zomers geleden waren alle ogen ineens weer op de premixcategorie gericht, en deze trend wordt nu door BOZU geprolongeerd met de komst van een hard iced tea: een koolzuur- en suikervrije ijsthee op basis van echte thee, in een blikje van 250ml en met een hint van premium wodka (4,5% vol). Daarnaast is BOZU Hard Iced Tea koolhydraatvrij en bevat een blikje slechts 65 kcal. BOZU introduceert direct twee smaken: BOZU Hard Iced Tea Green (met de smaak van citroen en gember) en BOZU Hard Iced Tea Peach (met de smaak van perzik en hibiscus).
“We zijn ontzettend trots op onze nieuwe introductie, waarmee we absolute koplopers in Nederland zijn. IJsthee is de meest geliefde frisdrank van Nederland, en de enige zelfs die qua verkopen in het supermarktkanaal ieder jaar groeit. Binnen de categorie mixdranken zie je dat de populairste dranken gebaseerd zijn op cola, ook zo’n favoriete frisdrank. Voor ons was het daarom eigenlijk heel logisch; waarom geen ijsthee met alcohol? De succesvolle soft launch van de Hard Iced Teas via onze eigen studentenservice op 26 april j.l. bevestigde deze gedachte. We zijn blij dat we in dit gat gesprongen zijn en deze nieuwe introductie onderstreept de pioniersgedachte van onze start-up volledig”, aldus Brend Koolhof en Gianluca De Leo, oprichters van BOZU.
BOZU Hard Iced Tea is met een adviesprijs van €1,99 verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van Albert Heijn in Nederland en België. Flitsbezorger Flink en horecagroothandel Sligro volgen op 1 juni 2022.