Je hebt als ondernemer zo nu en dan inspiratie of een goed advies nodig. Dat is inherent aan de ontwikkeling van je bedrijf. Of je nu net begonnen bent, een crisis moet zien te doorstaan, in een transitie zit, het personeelsbestand uitbreidt of met een conflict wordt geconfronteerd: je hebt het als ondernemer maar op te lossen en je kunt dat niet altijd alleen. Maar dat hoeft ook niet. Want er is VuurKracht.
Het in Groningen gevestigde adviesbureau VuurKracht staat ondernemers in het mkb bij met een breed pakket aan dienstverlening en doet dat op innovatieve wijze. Binnen het team van dertien experts aangevuld met tal van externe deskundigen, richten zij zich vooral op bedrijfsstrategisch en technisch advies en HRM-ontwikkeling.
Transitie
‘Een enthousiast team van specialisten, dat altijd betrokken is bij jouw vraagstukken. Voor zowel jouw business als jouw persoonlijke ondernemersvragen’, aldus Anton van Nijkerk, die VuurKracht sinds 2020 runt. Zelf werd hij geconfronteerd met een flinke transitie van zijn pas verworven onderneming: ‘VuurKracht was een faciliterend bedrijf dat voor de gemeente en het UWV reïntegratietrajecten uitvoerde. Maar door de coronacrisis werden we gedwongen tot een versnelde doorontwikkeling. Een intense periode; als ervaren ondernemer was ik veel gewend, maar nu moest ik al mijn ervaring en expertise uit de kast trekken. We hebben ondertussen een brede klantenkring in het mkb opgebouwd met een aanbod dat goed bij ons past, waarbij we ons hoofdzakelijk focussen op bedrijfsstrategisch advies en HRM-ontwikkeling.
Klant
Deze ervaring komt goed van pas in de dienstverlening aan anderen: ‘We hebben geleerd hoe je als bedrijf snel kunt schakelen en op een creatieve en innovatieve wijze kunt kijken naar je business. Bijvoorbeeld door je strategie niet te baseren op je eigen producten, diensten en processen, maar te kijken wat je klant nodig heeft en dus waar de markt om vraagt. Hoe je je klant kunt ontzorgen in plaats van je product verkopen. Dat is een mindset waarmee je als ondernemer kunt scoren. Investeer in je klant, communiceer met je klant en ga netwerken met je klant.’
Rendement
VuurKracht inspireert klanten graag bij het nemen van de juiste beslissingen met deskundige adviezen die creactief en innovatief zijn. ‘We hebben vaak te maken met complexe vraagstukken als het terugdringen van ziekteverzuim, duurzame inzetbaarheid en teamontwikkeling. We kiezen dan vaak voor een net iets andere aanpak door bijvoorbeeld de ‘Wereld van Verschil’, een DISC-methodiek, in te zetten. Deze training geeft teamleden op een interactieve, visuele en humoristische wijze inzicht hoe zij omgaan gaan met anderen, wat hun leiderschaps- en communicatiestijl is, wat hun sterke punten en ontwikkelpunten zijn, maar ook hoe anderen hen kunnen zien en ervaren. Met als resultaat dat je als bedrijf je rendement verhoogt, want je team gaat beter samenwerken en behaalt zo makkelijker de gestelde doelen.’
Podcast
VuurKracht inspireert ondernemers ook met de podcast ‘Lekker Ondernemend’, die maandelijks in de eigen studio wordt geproduceerd. In elke aflevering interviewen adviseurs Niels Wolters en Nick Derks een ondernemer die zijn of haar ervaringen, kennis en tips deelt. De podcast is te vinden op diverse platforms, waaronder Spotify.
Zo inspireert VuurKracht ondernemers vanuit meerdere invalshoeken met duurzame adviezen, die bevlogen ondernemers helpen ambities waar te maken.