Participatiemaatschappij Wadinko NV heeft een belang genomen in Veldhuis Media. Met de verhuizing van Raalte naar Meppel werd vorig jaar al de basis gelegd voor een gezonde toekomst. Samen met Wadinko ontstaat meer slagkracht en zal de offset drukkerij nog beter in staat zijn haar stevige marktpositie uit te bouwen, vinden de partijen.
Veldhuis Media is een moderne offset drukkerij en binderij, gespecialiseerd in het vervaardigen van brochures, magazines, catalogi, boeken en handelsdrukwerk. Oscar Jager en Erwin de Lange namen de drukkerij in 2002 over en vormen sindsdien de directie. Oscar Jager: “Sinds onze start hebben we altijd de focus gelegd op standaardisatie en automatisering als voorwaarde voor efficiency en costleadership. Met onze 106 medewerkers in een krimpende markt blijkt dat een succesvolle strategie waarin we blijven werken aan het vergroten van ons marktaandeel. De markt op zich is groot genoeg.”
Extra slagkracht
“De dynamiek in onze markt brengt uitdagingen met zich mee die we met vertrouwen tegemoet zien. Wel zijn we ons ervan bewust dat we ook voortdurend moeten blijven investeren in thema’s zoals opleiding, automatisering en duurzaamheid. Met de participatie door Wadinko zal hiervoor meer ruimte ontstaan. Ook verwachten we met Wadinko een partner aan boord te halen die ons kan ondersteunen om de groei ambitie te waar te maken. Om te kunnen anticiperen op de kansen die op ons pad komen, hebben we slagkracht nodig”, aldus Erwin de Lange.
Specialistische werkgelegenheid
Namens Wadinko was Investmentmanager Astrid Kempers betrokken bij het tot stand komen van de participatie. “We zijn blij met onze eerste deelneming in Zuidwest-Drenthe; een bijzondere deelneming ook. Meppel is van origine een drukkersstad. Met ons belang in Veldhuis Media dragen we ook op lange termijn bij aan het in stand houden van deze specialistische werkgelegenheid in de regio. De focus, de markt- en productkennis en de gedrevenheid van Oscar Jager en Erwin de Lange zijn ongekend. Dat is overigens het geval bij het hele team van Veldhuis Media. Wadinko voegt dan ook vooral ervaringen, netwerk en algemene kennis toe om de onderneming te versterken. Juist door niet direct betrokken te zijn bij de dagelijkse intensieve operatie, kunnen we ervoor zorgen dat ook minder operationele thema’s de nodige aandacht krijgen. We kijken er naar uit om samen met het team van Veldhuis Media aan de slag te gaan en samen de strategische agenda verder in te vullen en uit te rollen”.